Pages

onsdag den 6. januar 2010

ideals

En sms på min mobil, skrevet før sidste indlæg, til mig selv. Den skal bare tilføjes til sidste indlæg..

" you know ideals. you know how to be. you know how you want to be. what is more important than being it, to pursue it?
Political, smart, fit, social. Live it out. how do you really want to talk with people? see different people, even though of what they are like. Dont bitch on the gym. be yourself, be yourself, be the good.

What is more important? isnt exactly that the current meaning with your life? "


idealer.. jeg må starte med at kigge indad, fra mig selv og ikke bare ud men ind mod migselv. Ikke fucking fra andre mig selv i den grad.
Hvorfor er der tendens til at gå mere op i hvordan folk opfatter mig, og hvordan jeg vil opfattes, end hvordan jeg opfatter mig selv, og vil være med mig selv.
For jeg tænker på det. Hvis ikke mht udseende, så mht væremåde. det må være min største fejl. Det at, sommetider sige kloge ting, ikke udelukkende for at hjælpe.
Fotografering er en trøst. Eksperimentielt. Der kan jeg tage billeder der giver mening til mig selv, uden at tænke på andres mening, eller bekymre mig om deres opfattelse af det.

jacob, hvis du læser dette håber jeg inderligt og venskabeligt at du vil tænke over det, og højst sandsynligt indse det hos dig, der efter min mening er en fejl. jeg ved ikke hvad jeg mere skal sige.
: )

1 kommentar:

  1. Går ud fra at du kender flere personer der hedder Jacob, men da du nævner foto går jeg ud fra at det er mig her er tale om.

    Jeg kan godt se hvad du mener, og selvom jeg ikke er sikker på om det beskriver mig tilstrækkeligt åbner det på for mange tanker. Begreber som mode og stil er alle skabt på basis af menneskelige opfindelser og gerninger. Det er nyt. Det er en del af vores moderne samfund, om vi vil det eller ej, og vi bliver nødt til at forholde os til det. Dermed ikke sagt at man behøver følge nogen form for mode, slet ikke, men uanset om man selv gør det eller ej, så gør en stor del af éns omverden det, og dét er man nødt til at forholde sig til...

    Dét som du beskriver i afsnittet om foto er interessant. Jeg har det på præcis samme måde, bare med min musik i stedet for mine billeder. Så jeg tror jeg forstår dig fuldt ud på det punkt.

    Jeg ville skrive mere, men der er mere at sige end der kan eller skal stå hér. Vi må snakke om det en dag. Det er et vigtigt emne, der ikke må blive så fjernt at det ikke kan nås.

    ...Åh ja, og til aller sidst. Tak. Kun ved hjælp af andre mennesker kan vi dræbe de fejl vi ikke selv kan se...

    SvarSlet