Pages

fredag den 20. januar 2012

Solopgangen




Den dag havde jeg siddet på bredden i mørket længe og ventet på solopgangen
Jeg sad der i det kolde sand
og ventede på at solen skulle vise sig
og kaste lys og varme over tilværelsen.

Morgensolen stod langt om længe op over byen, og lagde et varmt lunende, betryggende skær på det myldrende byliv.
Jeg vågnede langsomt op fra min slumren, og blev pludselig så opmærksom på så mange ting
Hanen der galede,
Ægte og udfordrende kreativitet der sprang mig i øjnene,
flerdimensionerede personligheder
og et hav foran mig.
- Et hav af muligheder.
Mine store nysgerrige øjne kiggede ud over kanten
Og blev mødt af mange glade ansigter
Og havet - det var et hav af farver.
SLASK sagde det - bølgen klaskede mig vilkårligt i ansigtet
Storbyens kaotisme
ungdommens entusiasme
varme strejf der gør dig doven, blød i knæene
Boldspil under solen
Kolde øl i skyggen
Latter i baggrunden
Vild musik i natten
Interessante personligheder på tapetet
Åbne tilgange i farvandet
Maksimering af alt,
udlevelse af person,
udforskning, indtryk, hygge og glæde
Jeg var ankommet.


Så blev uret stillet tilbage
Et tæppe af kulde og mørke lagde sig sagte over alt
og fik folk til at trække sig indendørs.
fik mine led til at knirke,
og pligterne til at blive kritiske
Fik lærerne til at stramme tonen
og sled på sjælen.
sled på dagen og vejen
Som når der er for lidt tid strukket ud over for lange dage
Et usselt udseende
ligegyldighed
udholdenhed
forvirrethed
rund-strejfen til folks indelukker
skiftende afhængigheder
Indelukkede, dybdeborende og intime tider
Med for-længe-sovning
konstant studiepres
opfuckning
politisk arbejde,
Stress
for meget at lave
for meget røg
for meget fyld
for lidt tid


Jeg sætter mig ned på stranden igen og venter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar