Pages

mandag den 9. november 2009

Tanker

Jeg tænker på, hvor utroligt mange mennesker der nødvendigvis ikke må have det godt med hinanden. Jeg kan slet ikke få det til at passe, mine erfaringer om hvor svært det er at finde en person som man elsker fuldstændigt, sammen med hvor vanvittigt mange flere mennesker der er sammen, end folk der ikke er. Og så bliver de sammen! Eller, mere eller mindre, folk bliver jo skilt hele tiden nutildags. men er det ikke bare de samme mennesker der bliver skilt, folk der ikke har fattet at de skulle tage og overveje ikke at gifte sig inden de kendte hinanden fuldt ud..


Hvorfor oplever jeg at voksne i forhold til partnerskaber er ens? med ubetydelig forskel i forhold til udseende. De har de samme interesser, samme politik, snakker om det samme, har de samme normer og værdier, fx oplevelser. Det eneste man vælger ud fra er intellektuel eller social. og politik. og de tilfældige oplevelser man har haft med dem
Er ens kæreste virkelig den eneste ene? Eller bare en man kan udholde, og tilbringe sit liv med? leder man længere end til den man IKKE skændes med?

Hvad sker der for

Restless
to be edited

Et forhold kræver så meget empati for at fungere

2 kommentarer:

  1. tænker jeg også tit på..

    SvarSlet
  2. - men tænker også tit at det bare er mig (os?) der overvurderer det.
    Tror der er mange der har det helt fint med bare at have en de kan dele hverdagen med, uden det skal være det store kærlighedsdrama.
    Altså.. At deres forhold egentlig ikke behøver være helt perfekte, eller med en de forguder.

    SvarSlet