Pages

tirsdag den 5. januar 2010

Personality split

"Engagement is a part of my own development, which i simply need to undergo. Culture, visions...
Is a part of the new me.
Theres so many wonderful personalities remaining unexplored.

So, what IS personality-quality? - at least its not silence, absence, and distance.

And whats exposure? - All imaginary! And now you might get a chance.. New possibilities. But be aware of affection, be aware of prejudices, and be aware of everything external..."
for myself.

And i pull out the question, "who am i", to be asked and reworked, once again. This time, though with a new reason, with new thoughts, and a new approach.

Jeg ved hvem jeg er.
Men hvordan skal jeg vise migselv?
hvad skal jeg vise af mig selv?
hvis man færdes i en flok der er helt anderledes... skal man indfinde sig?

for jeg har mest lyst til at tysse på folk. kigge surt på dem fordi de ødelægger min undervisning. jeg har mest lyst til at fortælle lærerne at de er utilstrækkelige. lyst til at fordybe mig i mine adbusters blade, og ikke snakke overfladisk, barnligt og åndssvagt med dem. jeg har ikke lyst til at være sammen med dem på den måde de er, men jeg ved ikke hvordan det skulle være hvis jeg skulle bestemme. jeg har været for meget sammen med yngre mennesker. jeg mangler inspiration. jeg er træt af pjat, irriteret over min egen utilstrækkelighed,
jeg tror problemet er at jeg ikke kan lære noget om folk, når jeg udmærket ved hvordan de er. jeg ved præcis hvad de vil sige. jeg savner intelligens. jeg savner folk der kan vise mig hvordan man skal være uden at være... SÅDAN.

igen så ved jeg ikke om jeg skal betragte min nye klasse som option A: en social udfordring ligesom alle de andre gør. et sted man kommer for at se sine venner, og DESUDEN have undervisning...
eller betragte det som option B et sted jeg kommer for at lære noget... og det gør andre også, men jeg behøver ikke involvere mig i dem. hvem siger at det sociale behøver fungere og være aktivt i en klasse :/ (hør lige hvor sur jeg er.) jeg har masser af gode venner, og hvad hvis jeg ikke har overskud til at finde potentialer i flere personer, som der som udgangspunkt virker sølle? jeg skal bare holde ud til jeg kommer videre, på uni eller noget andet, hvor folk er mere modne.

Men i det mindste har jeg én inspiration, når jeg nu vælger option B, som jeg tror allerede har gjort. Jeg har mine idealer at følge! en måde at arbejde fremad mod. adbusters. jeg vil være en ny mig. jeg vil bruge tiden at udarbejde migselv. træne min forsømte krop. gå op i den forsømte skole. gå op i den forsømte politik og stå inde for de forsømte principper jeg sølle nok påstår jeg indehaver. Se verden så kritisk som man bør, og lære at argumentere for det. jeg mangler også en del personlighedsudvikling. jeg kan gennemføre det alene. men jeg kan mærke det påvirker visse forhold. jeg må have mit videokamera, udvikle mig, få styr på mig den vej.

Og i morgen vil jeg så tage i skole, smile til folk, tale med dem om overfladiske ting, fordi det skal jeg for at lære dem bedre at kende. På fredag vil jeg tage til gymfest, drikke mig stiv, fremlægge migselv og sider af mig selv jeg ikke har lyst til, overfor usympatiske mennesker, være barnlig og irriterende og have det godt med det.

Does the tomorrow brings the change, when it wasnt so bad at all`?

1 kommentar:

  1. Tak fordi du skrev det her.
    Jeg har det på nøjagtig samme måde mht. option B!
    Rart at vide man ikke er den eneste.

    SvarSlet